-
Dvd
Hej! Min kompis har ett xbox som inte kan läsa brända skivor.. i min fungerar det utmärkt. Går det att köpa en ny dvd-läsare som funkar med brända skivor och sätta i? och i så fall... kan någon rekommendera någon... kanske någon länk till någon i nån affär... eller något :)
tack på förhand
-
Jag antar att han har chippat den eller moddat den på något annat sätt(annars är du en retarderad gammal mormor eller bara en newbie, beror på hur man ser på det).
Då ska du försöka bränna med ett annat märke eller byta mellan -/+ DVD-skivor alternativt sänka hastigheten när du bränner ut spelen.
-
Ja både mitt och kompisens är chippat. Min dvd är en samsung, och precis alla skivor funkar i min, fast inte en enda bränd skiva funkar i hans. Har provat med flera olika fabrikat av skivor. Men min fråga gällde ifall det gick att sätta i en annan dvd-spelare, och i så fall om det är någon som funkar bättre än andra.
-
Ja, det går att byta DVD spelare utan problem. Av med chassit, sedan är det tre skruvar och två kablar för att byta. Inga problem. Jag har en Philips (senaste modellen) liggandes som enl. uppgift ska ta de flesta skivor. Kolla här om du är intresserad:
http://forum.psxcare.com/support/sho...ed=1#post75338
- Johan