-
inatallation
hej.... funderar på att chippa min xbox oxh har några frågor om detta.... jag ska köpa ett alladin advance chip (Aladdin Advance LIVE 256K XBOX chip det för 245 kr med stiftlist). jag har läst på aladins hemsida hur man ansluter det til xboxen. är det bara att löda fast stiftlisten som den bilden visar (det blir fyra hål över). och sen dra en sladd mellan ett de resterande hålen till rätt d0 punkt (beroende på vilken xbox jag har). hur vet jag vilken verision av xboxen jag har..... när chippet väl e på plats e de bara att starta eller ska det göras en massa instälningar då med bios och så eller finns det redan på chippet så att det bara e att starta xboxen och börja spela..... mycket tacksam för svar.... mvh viking...
-
Stiftlist + 4 kablar mellan chippet och olika punkter på moderkortet inkl d0.
Är din xbox version 1.6 måste du löda några kablar till och kontakta gärna oss innan du beställer chippet för tips om bios osv.
-
var finns det riktigt bra bilder på de exatka lödpunkterna... köpte min xbox i januari i år... då finns det väll ingen risk att de e 1.6.... får man me en skiva med allt som behövs för att komma igång..... eller måste man ladda ner super disc och i så fall var.....
-
en sak till... kan jag spela orginal spe även fast jag har chippet i... typ stänga av det.... när man lägger in superdisc... med följer det ett program så att man kan se på dvd utan fjärkontrollen.....
-
Du får inte med några program. Ladda hem det du vill installera, t.ex. superdisc.
På superdisc finns program för att se dvd utan fjärr.
Originalspel fungerar med chippet aktivt eller avstängt. Du behöver bara stänga av för xbox live.
-
var laddar ja ner superdisc....
-
sök så kmr du hitta........