-
16:9 dvd
jag har en sukig 28" stereo TV som man inte kan ställa om från 4:6 till 16:9...så mina dvd filmer via PS2:an blir så jävla utdragna..ansikterna blir avlånga...man kan gå in i menyn på ps2 och ändra till 4:6 men när man väl dunkar igång filmen så blir det 16:9 och det går inte ända i menyn i uppspelaren under filmens gång....går detta att ändra med nya drivrutiner...?? lr måste jag köpa ny TV lr annan dvd spelare..?? vilken fjärrkontroll e den bästa...rekommendationer är välkommna!!
mvh/Swalle
-
Hur var det nu... när filmen startat, tryck på STOP, SELECT, ändra inställningen, starta filmen...
-
får testa..tack för svaret..
-
jo då hansi...helt rätt..det funka galant..=)..men till den andra frågan vilken fjärrkontroll skulle du rekommendera...??
-
Saitek är bra, för den har "passthrough" så att du kan ha både mottagre och handkontroll#2 inkopplade samtidigt på din PS2.
Å andra sidan har den inte knappar för de nya funktioner som man får med Sonys fjärr (repeat, shuffle osv)
-
så ps2 har ingen seperat irmottagare...finns ingen anpassad för usb...kommer kanske?..
kan man slå av och på ps2:an med nån fjärr??
-
Nej, det går inte att slå på/stänga av PS2 med någon fjärr. Detta tycker jag är riktigt irriterande, att behöva resa sig ur soffan om man vill dra igång ett spel när man riggat fjärrkontrollen för att styra allt annat i rummet inklusive belysning...
-
Det kan jag hålla med om, men det jobbigaste e när man måste öppna kylskåpet istället för att bara trycka på en knapp...
------------------
~~~~~Ps2~~~~~
-
-
hehe... nä inte direkt, de e bara jävligt jobbigt att dra armen emot sig istället för att bara släppa ner den på en knapp..
------------------
~~~~~Ps2~~~~~