-
ändra diod
har en liten fråga, kan man inte bara ta bort de dioder som sitter vid ejekt kanppen och byta ut de mot andra? måste man verkligen ha ha resistorer o dra stöm o grejs då..? de dioder som sitter där måste väl allt redan va draget och klart för eller?
/Elak
-
Klart de går o byta ut dom, du måsta bara ha samma värden på dom nya...
Finns bra instruktioner hur man gör, bla på xbox-scene...
Annars gör man som jag har gjort, köper helt enkelt ett nytt kort med passande dioder där man själv får välja vilken färg man vill ha.
-
hum okey..och va kostar ett sådant kort?
-
Kommer inte ihåg va det kosta, men de va inte så dyrt, typ 400 pix...
-
Varför inte bara göra som jag gjorde, klippte bort dom gammla dioderna och lödde på dom nya på dom gammlas "ben" funkar hur bra som helst, se bara till att dom nya dioderna klarar av 3,3V tror jag att dte är
-
det går väll även att ändra med bios
-
haha, ok, då vill jag att se hur du får fram tex blått...
Läs allt innan du kommer med någon kommentar
-
ska testa det där med att klipa bort de gamla o löda på nya dioder
verkar inte vara så svårt....oups så skulle ja inte ha sagt nu lär ja paja allt =)
-
asså...är ju bara att löda bort dom gammla å sätta dit nya... översatte en guide nyligen(igår typ) från eng till swe och det är mkt mkt mkt mkt mkt enklare/billigare än man tror.. behöver dioder typ och nej(ta ej illa upp oxito), behöver inte vara 3,3 volts dioder. Är ju 2 st multi färgade dioder i orginal på boxarna, gör man själv sätter man dit 2 st dioder på varje sida. 3,3 volt bör det bara vara på Primär färgerna på kortet, dom 2 andra kan vara på 1,8-2,7 volt.
-
eller så kan man göra som jag köpa 2 nya tre fots dioder med samma värde som orginalen på http://******************
-
-
varför krångla...e väl bättre med 4 st dioder. då får du ju med error blinken oxå... e ju mkt mkt bättre än att den konstant lyser t.ex blå....