-
M8_16 fungerar ej!
Installerat Xecuter2.6 lite (pinheader) och försöker flasha M8_16 BIOS. Den är orginal 256kb så jag följde instruktionerna i forumet och skapade en 512 kb stor fil med copy /b.....
Efter flashning (gul sedan grön stapel) bootade boxen om. Sedan har inget fungerat.
Med chippet aktiverat så bootar boxen om dierkt efter X-box loggan. Med Chippet deaktiverat så säger den att "maskinen behöver service" + FRAG.
Flash-bioset (Cromwell ?) fungerar (bank2 fortfarande orginal), men jag vågar inte prova en gång till. Skriver man över den bank man för tillfället har aktiverat ?
Kan man byta bank EFTER boot ?
Hur laddar man in nytt Flash/cromwell bios om det skiter sig en andra gång ?
Hoppas någon har något bra tips......
-
du kanske borde fixxa hårddisken åxå? superdisk har du ens installerat den?
-
Flasha chippet med 1024K M8_16 så fungerar det bättre.
-
Tack för svaret men :
Det är inte den första boxen jag chippar. Har alltid använt Xenium tidigare, men blev avrådd i butiken att använda den till ver 1.6. Det finns så många olika beskrivningar om vad som gäller. Det finns olika anvisningar var man skall ansluta chippets D0 och det finns olika beskrivningar hur man patchar LFRAME på modermackan. Enligt vissa behövs inte 3.3 volt, enligt andra beskrivningar (bl.a på dessa sidor) skall den vara med.
Skall dubbelkolla lödningarna och prova att följa Hansi:s råd att flasha med 1024k.
-
X2lite behöver inte 3.3v, det använder bara 5v
-
Problemet är att hitta informationen samlad. Det finns många fragement av info spridd över forumet här och på andra forum (och allt är inte entydigt).
Men stort Tack ändå !
Flashade om med 1024k. Nu funkar boot, men inte med chippet disabled. "Your box need service..."+FRAG precis som innan....
-
-
Vilken felkod i övre vänstra hörnet, brukar avslöja en hel del.
05 = lås hårddisken
-
Tack för svaren. Lite hjälp på traven och en del egen research löste det hela. Jag gjorde misstaget? att initiera min nya drive på en av mina andra boxar (ver 1.4) som har Xenium (för övrigt ett mycket trevligare chip med eget os o.s.v).
===EOL===
-
Ja, Xenium och SmartXX rockar med sina trevliga OS funktioner.
-
Skulle vara vänligt av HANSI att hjälpa mig att flasha min xbox. Har installerat ett executer 2.6 lite. Har fått ett mail där det tydligen står att det vore olagligt att hjälpa flasha, eller nåt sånt. Hur fasen ska jag då kunna få nytta av mitt chip? måste flasha innan jag kör sd...sen satt det ingen led på chippet ;)