-
DVD-RW på Infinity ???
Har inte lyckats få igång dvd-rw 4x på ps2:an (v10 pal) får röd bild med texten "sätt in original skiva...bla bla" men allt annat funkar, ps1, dvd-r, hdd... någon som fått dvd-rw 4x å fungera i v10:an med MI ??? samma skiva startar fint på v7 med dms3... har ny firmware 1.35, men förstår inte varför han nekar dvd-rw ??? går det uppdatera dvd-läsarens mjukvara i ps2:an ??? :confused:
-
det är sånt man får leva med vissa läsare tar vissa skivor bara att hita vad just din tycker om
-
Den versionen på PS2an skall läsa DVD-+RW media. Funkar det att spela upp film på samma media? Har för mig att någon annan på forumet hade problem med detta också och det kunde vara en kablel på chippet som inte är anslutet som orsakar detta.
-
tack för svaren, ska testa film på samma media å stoppa in i ps2:an... ger en update så fort jag vet mera
-
nu så vet jag allt... hehehe, film på dvd-rw funkade bra... dock inte ps2 backuper, varpå jag fick detta svaret från Matrix teamet...
Hi,
did you install the "F" point to enable the use of DVD-RW?
If not, here is the link to the diagrams:
http://www.modchipbrasil.com.br/pontofv10.jpg
We anyhow strongly suggest you not to use DVD-RW because of low quality of
DVD-RW and reduced life for DVD laser when using DVD-RW.
Best Regards,
The Matrix Team
Luke
PS. alltså "F" punkten finns inte på deras vanliga diagram utan bara som extra funktion på ovanståend länk... tack danne.sk för inlägget som fick mig på rätt spår :-)