Klarar playstation2 SCPH 30004-R av att läsa DVD+R ?
har hört att vissa xbox läsare har problem att spela från DVD+R skivor
jag har bara + brännare.. skulle vara tråkigt om jag inte skulle kunna göra backups
Printable View
Klarar playstation2 SCPH 30004-R av att läsa DVD+R ?
har hört att vissa xbox läsare har problem att spela från DVD+R skivor
jag har bara + brännare.. skulle vara tråkigt om jag inte skulle kunna göra backups
Sök, bränn, testa...
det är bara det att jag ska till stockholm under höstlovet.. först då ska jag chippa min PS2a...
och jag har DVD+ brännaren här hemma...
Varför inte göra en sådan enkel sak som att bränna en DVD-film på DVD+R skivan och provspela i PS2an.
Citat:
Original inlägg av danne.sk
har ingen TV här..
Tja utan tv blir det svårt att testa och spela.
Det bästa skulle vara att du går till någon kompis som har tv.
Och tar med en brännd dvd film o ps2...
Vad ska du då med PS2a till då?? Någon måste ju ha en tv i din omgivning.Citat:
Original inlägg av falaingx
ÅHHH.. här hemma har jag ingen tv för den är trasig!!!!Citat:
Original inlägg av danne.sk
men i stockholm har jag en tv.
Citat:
har ingen TV här..
Det spel jag testade med gick inget vidare med +r. När jag la samma spel på en -r gick det fint.
Vad jag har hört så är det för DVDspel, -r som gäller på PS2. Filmer verkar fungera med +r också konstigt nog.
Det är min erfarenhet, testa gärna själv ändå.
//Lord
Citat:
Original inlägg av Another Lord
har du SCPH 30004-R (V5) ?
Citat:
Original inlägg av falaingx
Nope
Är det ingen som har fått igång och kan använda DVD+r skivor att spela backuper. Jag har ingen dvd brännare och undrar själv vad man behöver köpa då. Jag har tillgång till en DVD+R ibland men det är ju ingen ide om backuperna inte kommer att fungera.
Jag har några spel på DVD+R som funkar bra men jag kör mest på DVD-R. Det är ju bara att bränna och prova och om du köper en DVD-brännare så köper man ju bara en som stödjer både + & -.