-
Skärmen e grön....
Behöver hjälp med att få bort den gröna färgen på tv:n.
Jag har en svensk ps2 å har med action replay 2.02 sett på region 1 filmer på dvd-spelaren.
Innan jag använde AR så kunde jag se region 2 utan problem men nu varje gång som jag sätter i en region 2 skiva så blir skärmen grön, varför?
Hur kan jag få dvd-spelaren att bli normal igen?
Vet inte om jag lyckats ställa in dvd-spelaren så att den är inställd på region 1 nu.....
mvh
Wilda
-
Gratulerar, det verkar som om du fått RGB att fungera - men då borde du få korrekta färger när du använder AR2 för att ställa in region (även R2) innan du ser filmen.
Annars är det bara att flytta tillbaka scartkabeln i "fel" kontakt som du antagligen hade innan ifall du fick normala färger utan att använda AR2.
-
Tack för svar.
Grejen e den att innan jag använde AR2 så funkade region 2 utan problem å ingenting va grönt när jag startade filmen.
Nu efter att jag börjat använda AR2 så blir även region 2 filmerna gröna när jag startar dom utan att ha använt mig av AR2.
Är det så det ska vara?
Måsta jag nu i fortsättningen alltid köra igång AR2 för att kunna se region 2 filmer?
Jag har bara en scartkontakt på tv:n å den har fungerat fram till AR2 kom in i mitt liv....
mvh
Wilda
-
Om din PS2 är chippad så kan det vara så att den blivit rgb-modifierad och att den modden lossnat...
-
Det finns en inställning som gör allting (inkl. spel) grönt med RGB...