-
undertextproblem i xbmc
Jag har build 2004-10-17 och ska försöka se filmer med undertextändelserna .sub och .idx. Jag har fattat det som att xbmc inte riktigt stöder dessa men i mitt fall ser jag översta delen av texten men inte resten. Finns det något smidigt sätt att justera undertexten i y-led i xbmx??
/yechkin
-
givetvis xbmc... :rolleyes:
-
Gå in i Settings/My Videos/ Calibrate...
-
Det funkar säkert, problemet är bara att jag inte har "my videos" som alternativ när jag går in i settings.... Måste jag ändra eller ta bort någon fil?
/yechkin
-
Va? Inget My Videos?
Vilka val har du i settingsmenyn då?
-
Jag har: General, slideshow, screen, scripts, music och system och thats it! Har iofs inte använt xbmc innan jag installerade senaste builden. Tycker ändå att jag installerade rätt, jag kan ju se filmer i xbmc. Jag kommer dock inte in i screen-menyn.
Det är därför jag undrar om jag måste måste meka i någon .xml-fil för att få det att funka.
/yechkin
-
Verkar som ditt skin är skit!
Om du inte kör med Project Mayham som kom med din build så byt till det annars kan du ladda ner senaste här http://www.chokemaniac.net under dowload...
-
Aha.... måste bara lära mig hur man byter skin.... Tack för hjälpen i alla fall!
-
Wtf!!! Hur kan man ändra skin om man inte hittar valet "user interface" i settingsmenyn.... Tror fan att jag måste försöka dra över builden igen..... Eller vad är det som är fel?
/yechkin
-
Gå in e:\tdata\0face008 settings.xml och leta efter taggen <skin>. Där kan du skriva in vilket skin du vill ska laddas...
-
Gå in e:\tdata\0face008 settings.xml och leta efter taggen <skin>. Där kan du skriva in vilket skin du vill ska laddas när du startar upp XBMC...
-
-
Nu funkar det! Tog bort mappen xbmc på xboxen och la in en lite tidigare build... oooohhh så gytt! Tack för hjälpen!
/yechkin
-
FAcking Prob
Förstår inte varför, men jag ser nästan inte den understa raden av undertexten... Har läst tidigare att man ska kalibrera filmen.. Men har gjort det typ 1000 gånger o det är endast filmen som man flyttar upp o ner och åt sidan men undertexten följer juh inte med utan den är där den är....
Har haft det problemet ett tag nu o det är jävligt irriterande...Hjälp? Tack på Förhand!
-
märkte att texten hamnde långt under bilden på xbmc men då körde jag media player istället och där va texten som vanligt fungerar skitbra
-
Jag har också problem med sub och idx , men i mitt fall så kommer dom inte upp alls !!
jag ser att jag kan välja melan olika språk i subs när jag trycker framm kontrolpanelen men dom kommer inte upp vad än jag gör,, försökt med massor av olika inställningar för texten ( ändra storlekar,färg). Det spelar ingen roll vilken verson av xbmc jag använder!
Ska jag radera nånting nånstanns hellt och hållet kanske ?
Thx..Tiger..
-
filmen måste ha samma namn som subbarna typ harry.avi = harry.sub och i samma katalog för att det ska funka