-
Ska man ge upp direkt?
Jag har två Crystalboxar tillverkade 2004-09, alltså 1.6:or. Dessa tänkte jag chippa med Super Aladdin Live, men misslyckades totalt med den första så pass att den inte startade alls! Den blinkade bara retligt på samma sätt som många andra beskriver.
Oroad över att boxen var skadad, demonterade jag allt igen och därefter startade jag den för första gången. Frågan är nu alltså, kan det ha haft någon betydelse att boxen inte var startad alls innan chipningen, eller ska jag skaffa något annat chip?
/SiDar
-
Varför ens chippa innan du har startat dem? De kan ju lika gärna ha varit defekta från fabrik. Tror inte det har någon betydelse ifall de inte varit startade eller ej.
-
Svaret är självklart! Vem vill ha en ickechippad xbox? Nåja om sanningen ska fram så är det boxar som ska fixas för andras räkning med större disk etc, och så småningom fungera som navet i multimedia anläggningar.
Anledningen till att jag undrar det med starten, är att man ju som bekant ställer in språk, datum och tid första gången. Och med tanke på att en del spel kan vara kinkiga med just klockan... så kanske det påverkar här oxå?!
-
Självklart testar man ALLTID en ny konsol innan man bryter garantisigillen...men det är inte något krav för att chippet skall fungera...
-
Håller med dig totalt Hansi, korkat av mig! Kanske var lite otydlig tidigare, men nu ser jag ju att boxen funkar som den ska efter att ha tagit bort chippet! Jag får väl göra ett nytt försök med mitt Aladdin!