-
Webradio i nya XBMC
Jag får inte webradion i xbmc att fungera. Jag väljer webradio i rullmenyn nere i högra hörnet men sedan händer det inget. Det händer ingenting...måste man göra några inställningar? Jag har gjort inställningar i min xbox och streamar film över nätverket från min dator och detta funkar utan problem. Bilder o musik från datorn funkar också utan problem. Kan det vara så att jag inte släpps ut på internet? Har en router med brandvägg, måste jag öppna någon port i denna? :confused:
-
Underlättare om du skriver vilken CVS du kör.. med tanke på att det släpps en CVS varje dag..
-
Funkar inte för mig heller med den senaste kompilerade versionen som finns på xbmp.uk.xbins.org (xbmc-2004-11-30 tror jag d va). Har inga problem med min internetuppkoppling dock, kan kolla vädret och leta efter info om musik osv.
-
Har ni webradio scriptet installerat i scriptmappen?
Den heter antingen kmlbrowse.py eller simplekml.py
Har ni inte det är det svårt att få radion att fungera
-
Tack 3875, det var de filerna som saknades, men efter jag la in dem funkar bara movie trailern men inte webradion? När man går in i xbmc och kör scriptet direkt så händer ingenting heller? Kan det vara fel på scriptet?
-
Kan inte du som har ett fungerande KMLbrowse.py script dela med dig av detta.
-
Just nu är det problem med KMLscritpet för alla,de har förmodligen ändrat ngt på sidan.
Håll utkik efter uppdateringar.