-
Blå Krysset!?!?
hojt.
chipade just en kryssbox v1.3-1.5 boxen från 2003-11-07
jag löder efter http://www.aladdin*********/ 1.3-1.5 ritningen
men den vägrar starta på chippet får inget blåt X i upstarten
samt att jag får Error Code 5 "HDD not locked" hur låser jag den
samt att jag har jordat D0 på moderkortet.
proga in M8plus.bin på chippet nyss. och allt gick perfekt
kan det vara så att chppet är kasst eftersom man inte får den blåa Xét i upptarten eller vad kan det vara .
Det är samma problem på en V1.6 box jag har oxå bli inte blå heler.
Chippen är av Super Aladdin Live
/hjälp =)
-
Vet inte varför ALLA har fått för sig att det blåa xet betyder chippat läge...
Det kan vara helt orginal oxå... enda sättet att prova är med en bränd skiva... tex superdisk 3.7 rc8 eller något spel...
Men normalt när du monterat ett chip får du orginalbilden + en evox logga i det övre vänster hörnet... MEN ÄVEN DENNA GÅR ATT TA BORT!!!
Prova med en bränd skiva helt enkelt...
-
Dum fråga kanske, bränd skiva av ett backupat xbox spel eller en film ??
Men hur gör jag med Error code 5 ???
-
LÅS HÅRDDISKEN!!!! :P
kolla på www.aladdin********* längst ner...
-
jorde det men den hoppar in i orginal bios direkt.. men det går bra att starta på sleyers boot disk och D0 har jag provat med att sätta på moderkortet och på chippet
-
Progga just om BIOS på den till EvoX_M8_v16_FC_67_Blue_256 men det är samma sak
hoppa in i org bios direkt(kommer till settings) =(
Börjar bli desperat nu =( ledsen i ögat
-
-
Men om du kan boota en bränd kopia på slayers bootdisk enligt vad du säger så fungerar boxen ju... Bara behov av att installera nytt dashboard...
-
Hansi: d0 är kollad och jag har provat med att jorda den på moderkortet och på chippet. men jag kommer lika fn till org bios eller in i settings.
nonifo: jag har installerat slayers dashboard 2ggr och det funkar utan problem, men efter omboot så hoppar den till org bios settings hela tiden.
-
Håller du inne knappen som du ska??
Det ska lysta till lite gul/orange när du startar med chippet,
trycker du snabbt eller på ejektknappen startar orignal bioset...med orginal dashboard...
Kan du starta med brända skivor är det inget fel på d0, eller någon annan löddpunkt utan chippen är aktivt och fungerar då... bara någon felconf någonstans skulle jag tro...
formatera om alla enheter C E F, och installera ms dashboard och sen evo-x....
DET SKA FUNGERA....