Ny PC DVD-ROM i xbox och titta på DVD-film?
Har nyligen anförskaffat en delvis defekt xbox för att leka med hårdvaran under julen. Tanken är att Xboxen ska användas för att titta på Divx/Xvid material brända på CDR, samt DVD-filmer (original, köpes, pressade). Xboxen kommer att moddas med ett billigt chip, troligen från psxcare. Xboxen ska alltså vara en filmmaskin, men det kan också hända att någon bekant kommer förbi för att spela något av sina legalt backuppade spel på den. Mao: inga originalspelsskivor ska in i maskinen.
Jag har både här och på x-boxscene hittat how-tos för att installera olika varianter av Samsung DVD-läsare, med vändning av motor etc. Det är inte aktuellt för mig. Jag kommer att köpa en PC DVD för 250 kr på stan, och leta rätt på/skapa de olika signalerna som xboxen ska ha. (Har tillgång till bra mätutrustning m.m.) Nu till frågorna:
- Är det någon som har stoppat in exvis en LG/ASUS/Pioneer/Lite-On DVD i sin xbox, och som har den som *enda* DVD-läsare? Dvs har struntat helt i rejset att få en totalt kompatibel DVD-läsare.
- Om så: Går det då att titta på köpesfilm (DVD) med xboxen??????
Kul om någon med erfarenhet kunde skriva några ord/råd.