-
Patcha eller??
Tjena!
Skulle kunna behöva lite hjälp, det är så att jag har beställt och installerat Neo 2.2 i min PS2:a. Av fyra av mina backup spel till PS1 funkar bara två, varför inte dom andra? Jag har förstått att man tydligen måste patcha några backup spel men varför när dom fungerade på PS1, och hur ska jag gå till väga?
Tack annars för dessa bra sidor.
-
Ps1 spelen MÅSTE vara PAL. Alla NTSC spel måste patchas. Det gör du enklast genom att ladda hem PatchIT på
www.psxcare.com/download/playstation/misc_tools/licensetools.html
-
Tack, ska du ha. Men hur kommer det sig att de spelen fungerade på PS1, den klarar väl heller inte att spela upp NTSC?
-
Jo. PSX har inga problem att start varken NTSC eller PAL...
-
Från och med PS ONE så görs en extra koll i BIOS efter att spelet laddats för att kolla att det verkligen är från rätt "region".
De första chipen till PS ONE kunde inte heller starta spelen om man inte patchade först, eller använde import-player som startskiva.
De nya PS ONE SuperStealth chipen inaktiverar helt enkelt bort den funktionen från BIOS så att alla spel fungerar.
Samma sak gör de mer avancerade chipen till PS2. Med Origachip kan du spela "alla" PS1 backuper/importspel utan problem.
-
Kan det va samma problem med Neo2.0? Jag kan inte starta Spyro3 PAL.