-
Hur lägga in nytt bios?
Jag har precis köpt ett xbox version 1.6b. Jag har även satt i ett X-cuter 2.6 LITE. Nu vill jag flasha bioset. Vad jag har förstått av trådarna här, så är bioset på 1024b och det kan delas upp i 2x512b om man vill ha 2 bios.
Jag vill ha 2 bios på vardera 512b, ett cromwell (det som kommer med från början) och ett evox (Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4). Vad jag har förstått, så måste jag flasha 1024b när jag flashar. Alltså jag måste göra en .bin-fil med cromwell+evox -biosarna i på sammanlagt 2*512=1024b. Men hur får jag tag i cromwell-bioset, så att jag kan lägga ihop dessa två till en .bin-fil?
Eller är det så att, om jag gör mitt evox-bios till 512b och flashar bios med det, så kommer cromwell finnas kvar på ena banken och evox ligga på den andra? Har inte hittat något direkt svar på detta!
-
Jag tycker du skall flasha hela chippet med evo-x m8plus_16
Många kunder har haft problem när dom kört m8 bioset på halva x-ecuter 2 och något annat på andra halvan, de problemen försvann när dom lade in m8 över hela chippet.
Bios finns på xbins, läs guiderna.
-
Men vad är det för skillnad på Yoshihiro-m8-1.6B-Memory-Fixe-Beta4 och evo-x m8plus_16? hittar inte detta någonstans.
Kan jag använda vilket som av dessa två bios på en 1.6b?
-
Ja, jag tror dom är i stort sett identiska. m8plus finns på xbins ftp:n enligt guiden.