-
dashbord på en Xbox 1.6
Tja
Jag har precis fått hem min chippade xbox men det är vanliga ms dasbord på den tror jag. När man startar den så ser den likadan ut som när jag fick xboxen. Ialfall skulle jag vilja ha en bra guide hur man byter till en dashbord, vilken skulle ni rekomdera? Har sökt runt lite på forumet men hittar ett par gammla guider. Funkar de ändå? Sen Hdd byten vill jag också ha en bra guide på.
-
Om det ser likadant ut så är nog chippet avstängt på den, vad har du för chip i den?
-
Har ett duox 2 men det står liksom EVOX i en ruta på när xboxen startas upp, men annars ser dashborden ut som den gjorde innan.
-
När det står EVOX i en rosa/röd ruta så är chippet aktiverat.
Då ska du bara koppla upp dig på IRC, gå ut på efnet och joina kanal super-disc.
Gör som det står och hämta hem superdisk 3.7 eller senare, bränn ut den på en RW skiva, starta boxen sätt i skivan, stäng av och starta igen. Sen ska det bara vara att gå in i menyerna och installera..
Lycka till.
-
Jag hoppas du startar boxen med powerknappen och inte eject-knappen. Startar du med eject är chippet inte aktiverat.
-
ja det vet jag redan om, är lite nybörjar med chippad xbox
-
Hej
Läste
"Då ska du bara koppla upp dig på IRC, gå ut på efnet och joina kanal super-disc.
Gör som det står och hämta hem superdisk 3.7 eller senare, bränn ut den på en RW skiva, starta boxen sätt i skivan, stäng av och starta igen. Sen ska det bara vara att gå in i menyerna och installera..
"
Fungerar detta när man har Smartxx?
-
Jag tror superdisc ska fungera med Smartxx oxo, är inte 100 på det..
Nån annan som vet?
-
tack för svaren. Allt är fixat nu
-
hur var det, funkar superdisc med smartxx?
-
Fungerar med smartxx men jag tycker det är bättre att ladda hem dom program man behöver inställer för att fylla boxen med skit. Så mitt råd är: skit i superdisc.
-
Om man väljer att inte använda SuperDisc, hur gör man då? Tänkte på formateringen, val av filsystem mm? Är inte så kunnig på allt det här.. :)
-
-
tycker superdisc funkar bra, de är ju bara o ta bort de program man inte behöver använda
-
kan man inte bränna det på en dvd+ skiva ?