-
FTP99CMP Trojan Horse
Tjena!
Nu är det så att igår när jag rensade lite på xboxens hårddisk via Flash FXP så poppade mitt Norton Antivirus 2005 upp en ruta som sa att FTP99CMP Trojan Horse försökte ta sig igenom till datorn från xboxen, via Flash FXP... Trojanen funkar uppenbart inte på xboxen, utan finns bara där.. Nu vill jag så klart ha bort den, och frågar efter hjälp här.. Har diskuterat detta lite med några i mirc kanalen, och har kommit fram till att jag ska låsa upp hårddisken, plocka ut den och stoppa den i datorn, och därigenom virussöka den.. Funkar detta, finns det mer som behövs göras? Eller finns det rakt av några andra alternativ?
Tacksam för hjälp!
-
Det är väl bara att radera filen som är en trojan...
-
Några tips på hur jag hittar den?
-
Säger inte norton något om det?
-
Nope, den sa bara att något försökte ta sig igenom..
-
Den säger väl vad trojan heter iaf? För övrigt suger Northon
-
Jojo, det var underförstått. Den säger ju till att FTP99CMP Trojan Horse försökte ta sig igenom, men inte ifrån vilken fil på xboxen..
-
jag har oxa trojan horse. men min xbox laggar nar ja spelar, kollar pa film, och till & med i menyerna, kan de vara pga trojan horse?
-
Det är FlashFXP som genererar dessa medddelanden. Det är ingen trojan (tror jag), detär bara det att FlashFXP verkar scanna alla portar på datorn av någon anledning som jag inte riktigt förstår. Du kan svara ok på det som poppar upp och sedan så poppar en ny varning upp för något annat. När Flash träffar en port som vanligen används av ett virus så får du en varning. Och du kommer att få många....
Däremot har jag inte fått något virus så du kan vara lugn och bara svara ok!