-
Version av ToxicBIOS?
Nån som vet hur man kan se vilken version av ToxicBIOS som är laddad i ett DMS4 i en PS2/two? Det finns ju numera både 1.0 och 1.1 (den senare har buggar rättade). Har inte lyckats hitta nån info om hur man kan se det i Config-menyn e.d. Det brukar alltid gå på nåt sätt i såna här FW men jag går bet :(
BTW: min PS2 moddades med DMS4 Pro 13/12 förra året, så jag gissar att det är 1.1 i den, men säker är jag inte. Därav frågan...
/M
-
Svaret på din fråga, finns i config-menyn. Längst nere finns de info om vad som är installerad, hardware etc. Står det 1.0 på alla, bör de ju vara ToxicBios 1.0, tror jag.
-
Jag uppfattar det inte så. Det som är 1.0 rörande SW (FW) i rutan längst ner tolkar jag som PROM-versionen i DMS4:an som Toxic bara har läst ut från chippet. Det måste ju finnas ett PROM också med någon bootstrap och funktioner som gör det möjligt att programmera EEPROM:et, där ToxicBIOS ligger. Men du kan ha rätt och jag gissar fel om hur chippet egentligen funkar. Nån på PSXcare kan säkert enkelt svara på detta rakt av... Hansi? :-)
-
Är man osäker så laddar man i den senaste versionen och är nöjd med det.
-
Hade på känn att svaret skulle bli ungefär så... :-) Håller på att skapa en CD-R redan
/M
-
Tar mig fräckheten att svara på min egen fråga då :-)
DMS4 konfig-menyn, iaf om man har Toxic i den, har en del versionnummer längst ner. Pro står det bara om man har Pro-varianten förstås, annars antar jag att det står "Lite" eller kanske ingenting:
DMS4 HW Version: 1.0 Pro
DMS4 Flash Version: xx.yy Pro
DMS4 Config Version: 1.0
Om xx.yy är "1.0" är det ToxicBIOS 1.0 i chippet, om det är "1.1" är det ToxicBIOS 1.1.
Så var det med det.
/M