-
Duo x2 på plats!?
Fråga 1: Måste jag flasha bios? Eller är bioset rätt och det är nu nästa steg bara att lägga i superdisc 3.7.rc8 i dvdläsaren? (ver1.4 box)
Fråga 2: Fattar alla här på forumet hur man flashar och vilken biosver. som skall användas. Jag känner mig fullständigt dum i huvudet? Hajar ingenting av alla trådar inlagda här.
MVH
-Surfer-
-
1. Tror den kommer med en CROMWEL bios så du får flasha in en riktig bios på den innan du installerar SD.
2. Du kan ha X2 4983.06 på den om du har en 1.4 box för övrigt är du nog inte ensam om det isf.
-
Läste att du hade lödat dit ditt chip, lödade du med pins? Isåfall, lödade du även jorden och 3.3v. Bara undrar eftersom min xbox inte startar med chippet.
-
Ja jag lödde med pins och på ver 1.4 så ligger jorden i ett av pinsen (nummer 2 tror jag) det funkade utmärkt när jag upptäckte att jag skurit av kretskortsfolien uppe på (BT- ejectknappen) i tron att jag jordat med lödningen.... Idiot som jag är.....
När det var reparerat så funkade allt fin fint...
MVH
-Surfer-
-
Följ kopplingsschemat bara så ska det funka...
-
Man måste inte flasha om dom iaf för att det ska funka, Biosen som följer med funkar till alla versioner.