-
komma åt hdd
hejsan
jag har ett litet problem.
Får felkod 5 när jag ska starta xboxet, detta vad jag har förstått är för att min hdd inte är låst, låste upp den med mitt xenium ice, men sen pajade det.
Så nu till min fråga; kan jag komma åt hårddisken på något sätt, förutom att sätta i den i en ny xbox, så jag vet vad jag har för nyckel?
Hörde att nyckeln kan vara sparad på hårddisken nämligen, för har jag nyckeln ska jag väl kunna låsa upp den med "atapwd" eller ?
MVH// Acious
-
du borde läsa igen vad du skrev igen tycker jag, om du skrev rätt så kan jag tilläga att du inte kan låsa up en hd som är upplåst redan
-
hmm
jag menar naturligtvis hur jag ska kunna låsa disken igen om jag har nyckeln, var lite trött där :P
-
Alltså Har du inte chippad xbox nu? har du det så får du använda ConfigMagic
-
nej chippet pajade eller nåt, har dock ett nytt påväg, kanske kan fixa sig då ?
för med atapwd hörde jag att man kunde låsa den om man hade nyckel, som ligger på disken ?
-
nyckeln är : TEAMASSEMBLY
(stora bokstäver)
-
man skulle väl välja den disken som hade ett + under E ?
men min disk hade bara ett + under S, vad menas med det då ?
går det då
-
nu har jag äntligen lyckats låsa min hdd, men nu när jag sätter in den i xboxen så får jag felmeddelande 06 istället, Unable to unlock harddrive, eller vad det nu betyder.
Jag blir så sur, vad ska jag göra? den ska väl vara låst för att funka i ett ochippat xbox ?
-
Whopper: nyckeln är olika för olika Boxar...
Toreskogman: rom betyder flash minne. så nyckeln (borde) sitter alltså på ett litet flash minne på moderkortet antar ja. man måste alltså ha moderkortet för att låsa upp en låst hd. har du låst den i samma xbox som den du använder den i? en låst HD kan bara användas i den xbox som den är låst i
-
jag låste disken i min pc, så du menar att man inte kan låsa den i en pc och sen använda den i boxen ?
och hur kommer man åt nyckeln på moderkortet?
annars får jag väl vänta på mitt chip och låsa upp den med det, om det nu går