-
Dvd+r Dl (dvd9) ?!
Hej!
Brände precis ut ett lir på en Traxdata DVD+R DL (DVD9) skiva.
När jag ska starta liret på mitt PS2 så hänger det sig innan intro:t av själva spelet ska komma igång.
Nu undrar jag ifall det kan vara fel på Multi-X chippet?
Eller alla chip ska klara av att köra DVD9 skivor?
Själv har jag inte hundra koll på vilket chip som verkligen sitter i. Men dom säger att det ska vara ett Ripper Chip.
(kan vara fel på liret oxå, det är nämligen JAP version av gt IIII)
/blasse
-
Problemet för mig är att få tag i en DVD+R DL skiva att testa med. Har orig GT4 Japanskt liggandes alldeles bredvid mig. (yay) Skulle ändå vara bra att veta om det funkar med en backup. Har inte fått min PS2:a ännu (inne för chippning) och ska ha klar en förhandstitt på GT4 fre nästa vecka.. :|
Edit: Första posten. *bockar och bugar*.
-
när dual layer brännarna kom så testade en kille dvd+r dl skivor med ps2. fungerade tyvärr inte. Vet inte om man lyckats lösa det problemet än.
när det står att chippen är dvd9 kompatibla så menar de nog tryckta orginal spel.
-
gt4 funkar inte att göra backup på eftersom dom satt in något nytt kopieringskydd. det funkar inte heller på hdloader/advance. sen tror jag inte att ps2ans laser kommer palla länge på brända dl-dvd.
-
Dvd9
DVD9 är inte kompatibel med hd loader
-
Upplysnings mäsigt. Har lyckats med montering och instalation av DMS4lite, tom. 5v skyddet. Det fungerar utmärkt på PS2 ver. 9
-
mmm... DMS4 ska klara dvd9 och dvd dl