-
Hansi el någon HJÄLP!!!!
Mitt chipade x-box blinkar bara!!! först så blinkar det grönt/orange...troligtsvis för att inte sladden till tv är i... och sen så blinkar det grönt/rött.... va kan vara fel....har kollat alla lödningar...do...sitter rätt...löde dom bägge till en skruv.. och chipet är flashat rätt!!!! vad mer kan vara fel???? Hjälp!
:(
-
Vilken xbox-version är det?
/frknik
-
1.6.... å alla sladdar är dit lödda (dom extra 5 på 1.6)
-
kolla D0 så att den är rätt...
-
jag har lött både do från moderkortet och do från chipet till en skruv...
-
D0 från chippet ska inte till en skruv. Om du vill ha det ständigt på så låt den vara oansluten
-
ska det funka då??? ska jag ha en sladd från do på chippet alls???
-
Vet såklart inte om det är det som är felet men om du vill att chippet ska vara på ständigt så ska det dras en sladd från d0 på moderkortet till jord och sedan så struntar du i att koppla in nåt på d0 på chippet
-
do på moderkortet är kopplad til en skruv...
tog bort sladden mellan do på chippet och skruven....hjälpte inte alls.... händer fortfarande samma sak!
-
Är formodligen inte det som är felet men det är rätt som du har nu. Om den blinkar grönt/rött så är det förmodligen datatrådarna alt. bios. Finns det något bios inlagt? en del aladdin kommer helt tomma.
-
har du tagit D0 från åvan eller under sidan på m-kortet?
Testa med åvansidan lätare å löda där..
-
det ska vara bios i...enligt personen jag köpte det av!
-
d0 borde det ej vara fel på då den fraggar. Är bioset till en 1.6:a då? (hade du inte d?)
-
ska vara det..enligt han som jag köpte det av....så jag vet i fan vad som är fel..något lurt är det ju i alla fall
-
Enl han du köpte den av?? har du inte kollat efter själv?? isåfall är det nästan som att ficka surströmming i toan:-D
-
min pojkvän är rädd att det ska sabba hans dator om jag ska kolla me programeraren...
-
Hälsa din pojkvän att han har rätt den kommer att explodera*asg*
Mest troligt om D0 är rätt så har du ingen bios!
PS! har den fungerat någonsin i din ägo?? eller har den bara fungerat enl säljaren?
-
jo xboxet har fungerat...
ja jag vet inte hur han tänker....ja menar om det är något som händer så borde det ju vara med programeraren och chipet! men men...ska försöka övertala honom! men om man ska lägga in bios...behöver man ha någonform av dashboard??
-
inte om du har programerare..
-
-
Funkar den fortfarande i Original?
Är det ett aladdin xt ?
Isåfall kan du testa med att bygla "X" och "d0" på chippet.
-
1.6b
Jag hade samma problem, min maskin var en 1.6b därför startade inte maskinen även fast jag hade installerat bios m8-16 bioset, bios till 1.6b modellen skall heta m8plus_16. Ta isär maskinen och kolla vad chippet heter som sitter närmast anslutningarna L1ochBT heter chippet något annat än Samsung så har du en 1.6b
-
han som hade lött i chipet hade råkat bränna sönder moderkortet...så det var bara till att byta....så nu funkar allt som det ska...
-
hur 17 kan man bränna moderkortet :confused: Jag har misshandlat mitt moderkort i årtal men men men funkar fortfarande som om det vore nytt :)
-
ja du...han som försökte chippa det hade aldrig chippat förut...
-
använde han en svets eller gasol låga då eller? hoho
-