-
DVD rippning
Tjena.
Har just köpt Tony hawk 3 i hopp att det skulle fungera på min Japanska Ps2 me Origa... Dessvärre Har DVD lasern skitit sig o funkar inte.
Satt senare o surfa på Megagames.com o hittade ett Rippnings kit till THPS3. Efter att ha tankat hem filen o brännt spelet så börjar det skumma. Datan kan inte läsa av Cdn, I o för sig så ligger den i MODE 2 läge så jag fick använda ISobuster, men där läser den bara Tocen o gör inget mer.
Och på P2:an klickar den bara (Inte dåliga skivor, har andra backuper som funkar)
Så jag undrar om man behöver "Tala om" för Datan/PS2 om att spelet numera ligger på Cd och icke på DVD? Och isåfall var ligger Programet och vad heter det?
-
hej du måste iaf ha dvd laser på din ps2.. tyvärr
mvh Daniel
daniel_e53@hotmail.com
[This message has been edited by daniel_e53@hotmail.com (edited 27 April 2002).]
-
Du behöver ändra på en del ställen i Slus filen, finns (om jag kommer ihåg rätt) checkar som kollar av om det är en DVD / CD som sitter i och vissa av hex-värderna behöver ändras. Du behöver om du vill göra det manuellt HexWorkShop och lite mera verktyg, de flesta verktygen kan du hitta på megagames. Annars så kan du söka i någon sökmotor på DVDRipUtility PS2.
-
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by daniel_e53@hotmail.com:
<strong>hej du måste iaf ha dvd laser på din ps2.. tyvärr
mvh Daniel
daniel_e53@hotmail.com
[This message has been edited by daniel_e53@hotmail.com (edited 27 April 2002).]</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nej, varför skulle han behöva det?
-
jag 2 st ps2 och en som inte har dvd laser och den funkar inte där men i den andra ps2 funkar den. och så måste man ha chipat sin ps2.
mvh daniel