Vilket chip ska man ha om man vill spela backuper på dvd+r skivor
Printable View
Vilket chip ska man ha om man vill spela backuper på dvd+r skivor
matrixinfinite
tack
Vilken chip som helst funkar eftersom chippet inte bestämmer om du kan använda + eller -R skivor, det är lasern i din PS2a som gör det. Det är inte rekommenderat att använda +R skivor alls i PS2orna då det kan orsaka att lasern slits fortare. Har du en brännare som kan bränna -R så kör på dem istället då det inte finns någon fördel med +R i detta sammanhang.Citat:
Original inlägg av Fadi
danne.sk försöker bara lura dig att välja dåliga chip lysna inte på han.för han bara luras
http://forum.psxcare.com/support/sho...matrixinfinite
Mr.Khyron: Att du orkar vara så barnslig som du är. Tror du för en sekund att jag ens skulle bry mig om du eller någon du sagt åt ger mig minus på respekten. Jag finns här som medlem på forumet och hjälper andra med de jag kan och jag får tillbaka hjälp om jag behöver det. Jag bryr mig inte om någon minus respekt. Ett antal medlemmar har gett mig positiv respekt och skickat meddelanden för att berätta att den informationen jag gett dem har hjälpt dem. Det är det som räknas för mig iaf, att man lyckats hjälpa någon inte skrivit massa skitinlägg som vissa andra gör.
Istället för att bara säga att jag luras så kan du ju säga vad som är fel av mig att säga att chippet inte bestämmer om du kan använda + eller - skivor. Har du överhuvudtaget någon som helst kunskap om detta och PS2or överlag? Det enda du surrar om är ju AR2 m.m. som inte ens hör hit och bara påtalar Matrix chippet, bara för att du har ett, utan någon som helst motivering till varför det skulle vara bättre.
Det enda chipet som gör att man kan fuska med armax är matrixinfinite
jag svarar inte om någon skriver mera i den här tråden.
OK, gör inte det då men jag tänkte informera de andra om de ens är intresserade av AR Max att man kan köra det på Ripper2, DMS3 skall gå med med nyare firmware och det skall också funka med DMS4a. Jag har prövat det själv på Ripper2 och kompisens ungar gör det också men sin v9a. De första batcharna av nyare AR Max var feltryckta så de som hade problem fick dem utbytta av affärerna eller direkt från Datel.
kan tillägga att jag kör ar2, ar2 v2 och ar max utan problem med min v10a, sitter ett budgetchip i den.
danne.sk du har rätt.När armax var helt ny då när man slog in koder då visades inte dom
Ett år senare köpte jag armax då hade datel löst problemet.Det var då jag började tyckte om armax.Efter som jag har en ps2a med matrixinfinite då gav jag bort en helt ny ps2a med riper 3.men polarn kan inte köra dvdspel efter armax tråkigt nog :( vet du hur man komer förbi sånt?
Vilken version har PS2an med Ripper chippet eller var det ett klon-chip? Har märkt att vissa har haft problem men jag vet inte om det varit original Ripper eller någon klon de använt. Det kanske kan lösas med en firmware uppgradering.
Ripper teamet har inte släppt någon firmware.
Men eftersom det är samma kod på matrix infinity och ripper 3 kanske man kan ladda en firmware på matrix hemsida. Bara en tanke :)
Det är version 9 med riper 3 orginal.jag får fråga erik med det gula p:et ;) om man kan ändra till matixinfinite firmware.föresten var hämtar man upgraderingar till matixinfinite. :rolleyes:
Här har du länken till Matrix hemsida:
http://www.infinitymod.com/cgi-bin/matrix/site.pl
Kolla undet Infinity_Software i rullgardinsmenyn så hittar du firmwares.
hej, de går inte att uppgradera med matrix mjukvaran. tyvärr