xbox2xbox - SÅ HÄR kopplar man!
Jag hade ett problem under en vecka och det var att koppla 2 xboxar till varandra och skicka filer mellan dem. Jag följde alla guider och alla möjliga svar här i forumen men inget funka. Till sist kom lösningen. Så här gör man:
1) Gå in i xbox 1 och skriv följande under IP, gateway, subnet:
Ip: 192.168.1.1
Gateway: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
2) Gå in i xbox 2 och skriv följande under IP, gateway, subnet:
Ip: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
3) STÄNG AV båda xbox-konsollerna.
4) Lägg i den korsade kabeln.
5) STARTA båda xbox-konsollerna.
6) Gå in i avalaunch i ENA xboxen. Jag valde xbox 2.
OBS!!! KOM IHÅG FÖLJANDE: När du går in i avalaunch så kommer Ip inställningarna kanske inte vara samma som du hade under dashboarden. För att kontrollera detta: Gå in i avalaunch, settings, network och där letar du efter ip-inställningarna och ändrar dem (om det nu behövs) genom att markera ip-fälten och trycka på den VITA knappen på handkontrollen. Sedan ändrar du (som sagt - OM det behövs) och sparar adressen genom att trycka på "Y".
7) Efter att du gått in i xbox 2 och kontrollerat IP-adresserna i avalaunch så går du in i file manager och klickar på start och i menyn väljer du "switch to remote". Om ingen server dyker upp (som det gjorde i mitt fall) så får du skapa en server genom att trycka på start och sedan "add FTP..nånting". Skriv in ip-adressen till xbox 1 när du skapar server och glöm inte RÄTT användarnamn och lösenord.
8) När DETTA är klart och du skapat servern: GÅ IN I DEN!!! Förhoppningsvis ska det funka. Om det INTE funkar gå istället in i xbox 1, sedan avalaunch på samma sätt som förut men kom ihåg att avalaunch ska vara stängt på xbox 2 när du gör detta i xbox 1.
Jag hade ungefär under en veckas tid försökt koppla 2 boxar med varandra. Inget verkade fungera. Men till slut kom jag på att problemet var att jag gick in i Avalaunch med BÅDA boxarna. Jag hade exakt samma inställningar och gjorde exakt likadant när jag skulle koppla dem. Den enda skillnaden var som sagt AVALAUNCH var på, på BÅDA boxarna.