-
Svart skärm
Har ett litet problem..ett flertal spel (Grand Theft Auto 3, Extreme G3, Ape Escape 2001 bl.a.) laddar upp svart skärm som sig är brukligt efter att jag swappar, men dom fryses där istället för att ladda spelet. Vad gör jag för fel? Dom flesta spel funkar utmärkt, men en del blir sådär.
Har ett Neo2.2 med AR2 och använder EA-swapmetoden. Har testat att bränna på noname-skivor och svarta mr. platínum-skivor, men inget verkar vilja funka för en del spel.
-
Kan vara nån sladd ur brännarn som fasnat fel, så var det för mig ett tag. Eller oxå bränner du på för hög hastighet, testa bränn på 1x på verbatim skivor, då ska det funka
-
Brännaren fungerar utmärkt (allt annat jag bränner funkar till 100%), och jag bränner alla ps2-spel i 1x...
-
Om det är så att du bränner på 80 minuters skivor kan det vara att din laser inte klarar av dem. Vi kan ibland kalibrera om lasern så att den gillar brända 80 minuters skivor, men det är olika från laser till laser.
------------------
MVH John
Logistikansvarig, NetCare AB
-
Syftar du på lasern i brännaren?
Den är det garanterat inget fel på, den har bränt många skivor på 80 min, så det vet jag att den klarar. ^_-
-
-
Ok. Problemet är att jag inte känner någon annan som har chippad ps2a, så jag kan inte kolla om skivorna funkar hos någon annan, och det känns rätt jobbigt att släpa tillbaks den till er för att kolla lasern.
Kollar ni på lasern gratis (köpte den alltså hos er..för en månad sen ungefär)?