-
Hjälp mäd evtool
Skulle byta ut den gamla Evolution-X Dashboard till xbmc.
Den gamla filen döpte jag om och kallade den C:\xboxdachold.
Tyvärr tog jag helt fel fil. (Idiotiskt), så nu kommer jag inte åt Xboxen från datorn.
Nu får jag bara felkod 13.
Läste lite och såg att man kan ändra biosen så dom botar från en annan fil än C:\xboxdach.xbe med EVtool.
Men....
Jag kan inte ändra bioset så det botar från C:\xboxdachold.
Fältet där man ska ändrar vilken fil det ska bota ifrån är inaktivt Programet EVtool.
När jag öppnat bioset i programet står det bara "loaded m8.bin" i blå text under EVtool-loggan och inget mer händer.
Vad gör jag för fel.
Snälla hjälp.... eller skicka ett bios som botar från C:\xboxdachold
Finns det något annat och bättre sätt? Hurdå isåfall!!!
-
klantigt.
Vad döpte du 1st boot till sa du, C:\xboxdachold?
Du skulle döpt den till C:\xboxdachold.xbe istället.
Vad har du på 2nd boot & 3rd boot då?
kommer du ihåg?
Du skulle gjort följande istället:
1: C:\avalaunch.xbe
2: C:\evoxdash.xbe
3: C:\neXgen.xbe
På orginal bios är det så här:
1: C:\evoXdash.xbe
2: C:\AvaDash.xbe
3: C:\neXgen.xbe
Jag hoppas att du har satt ngn av dom andra kvar då kan man nämligen komma åt dom om genom SD som har som på DVDn som standard default.xbe & flasha om.
-
jag döpte den till C:\xboxdachold.xbe
men...
jag har aldrig ändrat bioset så det botar fron något anat stäle än C:\xboxdachold.xbe för jag kan inte ändra det.
När jag tryker i super disk skivan komer ändå fel kod 13
så det kan ju inte bota från DVD:/default.xbe .
Jag vill bar ha ett bios som botar från C:\xboxdachold.xbe eller DVD:/default.xbe . Snälla hjälp!!
-
Då måste du nog ta ut det & flasha chippet var e det för chip?
-
-
Startar SmartXX OS? Om kör med quickboot (dvs den startar EvoX direkt) så tryck på power och när det lyser rött trycker du på eject knappen. Då ska SmartXX OS starta. Sen är det bara att flasha via menyn eller via din pc.
Om SmartXX OS funkar bra så är det bara att flasha in Ed på sista banken och sen kan du FTPa mot det. www.smartxx.com
-
Ed är ju 2048kb.
Det finns bara 3*256 och 256/512 att välja på
när man går in på Bankmode .
Min smartxx OS är v.3332 så det borde funka.