Penntricket är inte någon bra idé...
:D Jag tänkte att jag kunde spara mig själv lite pengar genom att göra "Penntricket", på min gamecube för de fyra skruvarna på undersidan av gamecuben. :rolleyes: Men efter flera försök så fick jag tills slut ett bra grepp med en penna, men jag tog i för hårt. :confused: Och nu har pennan gått sönder och innuti en av platserna med skruven, finns nu rester av pennans "form" och :mad: det är otroligt svårt och få bort dessa för de har smält ner på skruven... ;) Men nu har jag en skruvmejsel (screw bit) och tänkte göra det lätt med den, :confused: men någon som kan komma med förslag så jag ta bort det smältande plastet från pennan?
Tacksam för svaret!
Penntricket funkar skitbra om man e lugn o fin...
Tråkigt att höra att det är folk som haft bekymmer! :( Vad använde ni för slags penna till försöket? Pennan bör vara av samma karaktär som BIC-pennor, dvs mycket plast och inte nån porös sammansättning.
Det gäller dessutom, som skrivet i forumets inlägg Mejsel:
"När man skruvar bör man hålla ett bra tryck och lågt tempo", eftersom pennan antagligen är lite sprödare efter uppvärmningen.
Jag smälte om endast en gång (totalt två smältningar) och skruvade utan problem upp samtliga skruvar.
Lugn o fin, så går det bra.
Ohh...maaan va jobbigt...
Efter stundtals av försök fick jag ÄNTLIGEN bort plastet från skruven. Dock gick det inte som jag hade tänkt mej. Jag började borra bort plast på skruven försiktigt. Men vi kom på att vi hade borrat för mycket...Alltså skruven var ihjäl borrat och den satt ännu längre in än det skulle. Så vi bestämde att det fanns bara två alternativ: 1) Rycka upp gamecube, för det var 3 skruvar som var ute ändå... 2) Borra igenom hela skruven och sen dra av chassit lätt. Så vi gick med alternativ 2.. Det hela slutade med att vi fick upp chassit. Dock var problemet lite att vi borrade så mycket (dock var vi ju tvunga att göra så här) så att platsen för skruven som ska hålla fronten på gamecuben, hade nu gått sönder. men som tur är så fanns ju den andra sidan av fronten att som "höll" fronten fast vid amvänding när vi skulle spela osv. Oh just det, vi träffade nästan moderkortet så, djupt och lite snett som vi borrade...hehe...ok det var kanske inte så kul. Men för de som gör detta, VAR VÄLIDGT FÖRSIKTIGA. Och gör det med en som kan hantera en borr ganska bra. Nu måste jag gå men jag ska berätta mer i detalj allt. Senare.
/neco