Kamrater,
Har läst alla guider och inlägg om smb och xbmc. Jag blir galen :mad: på dessa saker.
Fråga 1
För det första, på min F: i xboxen har jag mappen games (suprise!), under mappen till den är t.ex action, sport, barn, diverse & motorsport. Jag lyckas inte skriva i xml filen på något sätt så att jag i menyerna under games först kommer till mina undermappar, sedan till xbe filerna i respektive kategori.
Hittade en tråd att "pege63" hade samma problem, men hittade inget svar på hur han eller ni löser detta.
Fråga 2
Sitter bakom en router, DI-604, och kör mot xboxen. IP dator är 192.168.0.157 och xboxen har 192.168.0.193. Att FTP:a till xboxen är inga problem överhuvudtaget, men att XBMC ska hitta filerna på datorn är omöjligt.
Jag har delat ut mapparna säkert, d.v.s skapat enligt guiden en säker utdelning. Jag försöker i xml filen dela ut enligt modellen
"smb://XBOX:xbox@192.168.0.193/movie/"
men får hela tiden "access denied" från xboxen. Brandvägg är avslagen, xbox support i routern påslagen o.s.v
Snälla hjälp mig, jag satt hela kvällen igår med detta. Den XBMC jag använder är från 15/1-05.
Fråga 3
Mitt väder visar London, Ottawa o.s.v. Kan man få den att visa Stockholm t.ex istället.
Erik