-
Program
Tjena!
Skulle behöva lite hjälp...Vilket program är bäst att bränna PS2 backuper med?
Jag har Nero och CDRWIN installerat fast jag undrar vilket som funkar bäst.
Jag kan bränna i RAW mode(vad gör det?) med båda programmen.
I nero när man ska bränna en image fil, så kan man välja Track-at-once och disc-at-once vilket ska man ta i såfall?
Skulle nån kunna var bussig och svara?
Ante
-
Med 'backuper', menar du kopiera ett original el. bränna en .bin/.iso/etc fil?
bränna original ???? clonecd eller blindwrite
bränna 'backuper' ???? nero.. 'mode 2' samt 'Disc-At-Once'.
-
Jag menar Image filer(Bin,ISo).
När man bränner bin filer i nero så kan man int välja mode 2...det gör den automatiskt tror jag, sen så är track-at-once
inställt från början(det kanske ska va så då?).
Ante
-
Bin filer ska du bränna i CDRWIN eftersom de är gjorda för det programmet. Bränn dem endast i Nero om du inte har CDRWIN, men eftersom du har det programmet så använd det.
Använd disc-at-once (DAO) när du bränner, det alternativet kan du välja i CDRWIN.
-
Jag brännde först med Cdrwin...men det funkade inte alla gånger..nu använder jag Nero och har inte haft några problem mer...Tror du kan få många olika förslag vilket program som är "bäst" testa med ett program..funkar det bra är det bara att forsätta :)
/§nakebite
-
Jag hade oxå problem med cdrwin, men med Fireburner har jag inte haft ett enda spel som inte har hoppat igång...
-
Tack för alla snabba svar!...ktd, vilket DAO alternativ i Fireburner ska man ta Disc-at-once16 eller Disc-at-once96?
-
Om du kan välja DAO96 och din brännare stödjer det, så kör med det.
-
-
fan brännde mitt första spel med session at once, men har inte testat ännu för jag har inte fått mitt messhia ännu, det spelet kommer inte funka då eller?
-
kan det kanske göra endå. för mig spelar det inte så stor roll vilket jag väljer men jag kör med doa...