-
saatans hitachi
Köpte en Hitachi Deskstar 7K250 250GB 8MB från datorbutiken.com o stoppade i min xbox som har ett SmartXX v2.0 4M XBOX chip i boxen o kört med en gammal 80gb Western Digital Caviar 2mb cache hdd o det har gått fint tills den blev full. Så jag kopierade över alla spel via ftp till datorn o sedan tillbaka på den nya hdd'n o då fungerade inte hälften av spelen ex Links 2004, ESPN NHL 2k5, Rallisport Challange 2, så jag provade att ta bort allt o formatera den o partionerna den i små bitar o kopiera in spelen från en kompis xbox där spelen fungerade o jag fått dem från början, detta hjälpte inte! så nu måste jag väl köpa en ny 250gb hdd, trots den nya är felfri o det får väl bli en 250gb Seagate 8mb cache eftersom seagate bör ju fungera.
Någon annan som provat med 250gb 7200rpm 8mb cache hdd's i xboxarna?
kan det bero på förstora partioner el annat skit?? :mad:
-
det är ju inte hårddisken det är fel på utan du som har gjort fel när du kopierar över allt. Sen kan det bli fel när man kopierar spel på det viset, jag har också krånglat med det utan större framgång. Utan du får ta fixa skivor o dra på DVD2Xbox eller dra in ISO filer
-
Det är knappast fel att formatera hdd'n rätt i xboxen o dra in o/s o sedan ftp'a över spel. Då jag provat även med nya spel jag haft i iso som jag dragit direkt via rätt program till xboxen o det har inte hjälpt. men om du nu fortsätter säga att jag gjort fel hur bör jag gå tillväga?
-
Är du säker på att din BIOS stödjer så stor disk? Av erfarenhet så burkar formateringen bli mindre bra om BIOS inte stödjer storlek på disk. Om du har en BIOS som stödjer så stora diskar så testa att formatera med annat program.
-
vet att den stödjer upp till 257gb o jag har nu provat med en 120gb hitachi o den klyddar lite oxå, vissa spel startar inte osv
-
kluddar flera HD så är ju felet inte HD utan ngt annat...........
-
Testa att göra om spel mapparna till iso:s i complex tools t.ex å installera sedan in dem igen, då borde de nog fungera som det ska..
-
skall försöka prova min polares 160gb seagate hdd i helgen, för just nu verkar det vara märket som ställer till bekymmer då min 80gb wdc fungerat felfritt. har provat som sagt att packa upp iso lir till hdd'n o stuff men inget har verkat hjälpt
-
Har installerat minst fyra Hitachi deskstar (varav minst en 250Gb i en xbox med smartxx) och dom har fungerat utmärkt. Så desktar är det inget fel på (det kan ju fortfarande vara det på din men då är det ju bara att byta ut den på garanti).
Annars föredrar jag ju Barracudan för att den är mkt tystare, dom flesta brukar dock vilja ha hitachi lr maxtor eftersom dessa är billigare.
-
Har skrivit om mitt hdd problem på massa forum utan ngn lösning. Men så en dag fick jag ett litet mail från en 12årig tawain kille. Tydligen är det så att man måste se så att den gamla hdd cachen inte kommer med vilket den gjort. Alltså i mitt fall fick jag gå in i "CACHE" katalogen o tömma den totalt. Eftersom vissa spel använde cache o andra inte. Så de som använde cachen som då var från den gamla hdd'n fungerade inte medan de som inte försökte använda den eller skapade ny fungerade.
-
Du läste alltså inte ens "vanliga problem" guiden här i forumet :-)
-
Så går det när man trotsar guds vilja att alltid läsa "vanliga problem" innan man frågar =)
-
vet inte om du fått det att funka nu men, jag hade liknande problem, men med min 160 gb, o jag bara flasha om med samma bios så fungerade det igen, vet inte varför, men det funka o alla spel som det inte saknas filer från fungerar nu :D(alla spel o program bootar förutom dom som alltid har varit "trasiga")