Hur tar man loss gummi klossarna på undersidan av xboxen utan att skada dom så att man kommer åt torx skruvarna så att man kan öppna den.
Och måste man ha ett LSD-skydd när man skruvar i den?
Printable View
Hur tar man loss gummi klossarna på undersidan av xboxen utan att skada dom så att man kommer åt torx skruvarna så att man kan öppna den.
Och måste man ha ett LSD-skydd när man skruvar i den?
En platt skruvmejsel brukar jag använda för att lyfta klossarna lite i ytterändan (ta inte bort dem helt).
Det är ingen som tvingar dig till att använda ett ESD skydd men det är att rekomendera när man jobbar med finelektronik. Även om apparaten verkar fungera fiint när man skruvar ihop den så kan man ha skadat komponenter som sedan går sönder helt när den blir varm, eller efter ett par månader.
För att ta loss tassarna är det bara att peta upp den med nåt spetsigt till du får en början och sedan dra. Klistret (eller det mesta) sitter ju kvar antingen under tassarna eller på boxen... det brukar aldrig vara nåt problem.Citat:
Original inlägg av Red_fox
LSD skydd? Hur stort drogproblem har du ;) ... Om du menar ESD ... skydd mot elekrostatiska urladdningar så är det väl bra om du är paranoid. Det finns ju handledssydd och dyligt för att jorda sig... Budgetvarianten är att använda sig av ett element... Själv har jag aldrig brytt mig om det och aldrig haft några problem... Men jag ändrar mig väl så fort det går på tok...
/frknik