-
DUO x2
Hej - har precis fått ett nytt chip installerat (DUO x2) och omg dök det upp något som jag gärna skulle vilja ha svar på - tidigare när skulle gå från ett spel i hd tillbaka till dashboarden ( hade då Avalaunch) så fick man ju hålla in vä och hö bak samt de två svarta knapparna på handenheten för att komma åter till d.b. - nu gick inte detta - inget händer nu - någon som vet hur man gör istället ? ( fick denna gång stänga av xboxen för att komma ur - men det skall man väl inte behöva göra vara gång hoppas jag med detta chip ) tacksam för ett snabbt svar om möjligt mvh / bikerunner :confused:
-
Du måste flasha chippet med en annan bios. Sök på bios och IGR så hittar du säkert info.
-
tackar för svaret !! - är detta något som den som satte in chippet borde ha tänkt på innan han lämnade den åter ?( m.a.o. skall jag gå åter till affären som byte chippet - eller är detta något som "en som bara vill ha xboxen att spela spel och titta på film med" skulle kunna klara av att göra ? vet knappt vad "flasha chippet med en annan bios" betyder - åter igen mkt tacksam för svar / bikerunner :)
-
Det är inte särskilt svårt att göra men snacka med affären först om der kan fixa det åt dig. Skulle det gå fel så är det ju deras problem.
-
okej ! - problemet är att affären vill formatera om hd innan de lägger in nya bios m m - hade tidigare problem med att få xbox att starta med chippet - valde då att låta byta chippet men de ville även formtera hd för att få en helt ren xbox - men fick då förslag - att köra över de spel jag vill spela via ftp:n till pc:n för sedan föra åter efter formatering - även här - aldrig något jag gjort tidigare - är även detta något man fixar ganska lätt om man vill försöka ?
-
Tjenna :D
Vet du vilken BIOS det är som stödjer In Game Reset? Jag börjar tröttna på att starta om xboxen varje gång jag behöver byta spel.
-
X-ecuter 2 4983 (fungerar INTE i xbox version 1.6)
Har du en 1.6:a måste du använda M8PLUS_16 samt använda evtool för att lägga in igr.
-
eller också pröva med att trycka in trigger 1 och 2 och back och start och svart knapp alltså 5 knappar
-
Hansi: Vart får man tag i Evtool?
-