-
BIOS xecuter 2.6 lite
Vilket Bios ska man egentligen använda? Jag har en 1.6:a med 200GB hd. Har hemma m8_16_LBA48_igr_Q.bin. Eftersom jag vill kunna använda hela hårddisken samt använda "in game reset". Funkar det eller finns det nåt som är bättre? Finns något bios som heter M8_16_Plus.bin har jag sett, är det någon skillnad. Vilket är bäst?
Jag läste nånstans att man skulle flasha mha Cromwell 3.0.1 om man hade en 1,6:a xbox. När jag dock startar xboxen med chippet igång finns det bara cromwell 3.0.3 på bägge bankerna. Kan jag flasha med hjälp av denna version, eller vad kan hända? Kompisen har ett likadant chip och på hans fanns det bägge versionerna.
-
Det bioset lär fungera bra. Blir det inte stabilt i din xbox (vissa nya boxar har för långsamma minneskretsar) måste du ha ett m8plus_blablablaigrosv...
Vissa spel kan ha problem med "igr_q" (quick), det finns även "igr_x" (compatible).
Bäst är att utgå från original m8plus_16 och lägga in igr och lba48 med senaste evtool själv.
-
Och om din box startar med det cromwell du har på chippet så är det inga problem.
-
....
Vad betyder de olika valen man kan göra på LBA48 inställningen i EVTOOL
t.ex. partition 6 takes the rest of the drive?
Väljer jag den här kommer jag då att få en f: som är 200GB stor?
-
Den blir 200-8GB ungefär. Och så är ju xxxGB aldrig exakt det man får då hårddisktillverkarna inte är så bra på matte.
-
Det beror på att hårddisktillverkarna givetvis anger storleken på disken då den är oformaterad. Själva formateringen tar upp en hel del plats med FAT tabeller och dylikt.