-
Hdtv
Halloj,
Har letat runt lite efter lite svar på de frågor som kommer nedan, men antingen är jag blind eller så står helt enkelt inte svaren någonstans ;-)
Spaltar upp lite så att det blir kortfattat.
Har:
- XBOX, moddad.
- Mediacenter installerad och fungerande.
- Samsung Z3 projektor med HDMI ingång.
- Tillgång till diverse filmsekvenser i HDTV-format.
Vill:
- Kunna projja i HDTV format, och ja projjen klarar av det.
- Gärna köra HDMI kabel så långt som möjligt, då den tar lite mindre plats än komponent.
Önskade svar:
- Jag har hittat en kabel som ger HDTV utgång till xbox:en, men på den finns ingen HDMI kontakt, utan det är komponent.
- Någon som känner till någon kabel som har en HDMI kontakt, om inte är det kanske någon som känner till någon bra adapter från komponent till HDMI?
- När väl den kabeln finns på plats, klarar Mediacenter av att spela upp i HDTV upplösning?
Tack på förhand
Cybbe
-
du kan inte köra riktig HDTV(720p/1080i/1080p) på xboxen den har för slö CPU..
-
Gäller det bara tv/film? eller även spel?
/cybbe
-
-
ehhh...
...kanske en dum fråga men ändå...
...jag kör ju dessa filmer på boxen idag utan problem, och borde det inte vara mer slitsamt för CPU:n att räkna om bilden till "icke-hdtv"-output.
/cybbe
-
-
Så här kommer en följdfråga; hur ser det egentligen ut när boxen skalar upp en dvd till 720p och/eller 1080i??
-
ja, jag är väldigt nyfiken jag också.
hur ser det ut när xboxen scalar upp till 720p.
just nu sitter jag med en dvd-sony 730 o matar min panna med 480p. Blir det bättre om jag låter xboxen scala upp?
tacksam för svar!
-
Köp en sådan här Xbox High Definition AV Pack så får du se, jag e nöjd iaf. :D
-
har ju en sån.... men det var ju inget svar på frågan..... ;)
-
Näe, jag blev inte så mycket klokare heller direkt..
-
om du har ett High Definition AV Pack kan du kanske prova själv....och få ett svar.
-
Ja, eller så kanske nån kan svara på det istället, till exempel : "Jo det ser jävligt bra ut, helt klart en bra grej" eller kanske "Man ser inte så skillnad faktiskt, inte riktigt värt det"..
-
Det är olika vad man tycker är bra bildkvalitet. Jag skulle inte tro på om du sa att det såg bra ut, jag skulle vilja se det själv ...tex min mor/far tycker det är jätte bra bild på deras tv, lika bra om inte bättre än på min TV...det tycker inte jag.
om du ändå vill veta vad jag tycker så blir det inte bra, men jag tror din hdtv spelar in en hel del också min hdtv är inte så ny..kanske finns det funktioner som gör att det ser bättre ut på de nya hdtv apparaterna har inte så bra koll på det.
-