-
Chip fel?
Har lödit 3 boxar nu varav den sista stänger av och startar om för att till slut börja fragga. Om jag byter chipp från en annan box så funkar den perfekt, så nån lödning på moderkortet är då inte felet.
Kan det vara så att det är chippet som är trasigt?
(3 st 1.6 boxar med DuoX2 shipp)
//Matte
-
testa flasha om chippet! råkade ut för fel när min flash-skiva dumma sig! för att flasha om chippet så får du hotflasha de! står hur du ska göra högst upp under Duo-X2 support!=)
-
Flash-skivan, hur funkar den?
//Matte
-
Jag har också ett duo x2 chip som inte fungerar. Det fungerade i en vecka och sen la det av. Ingen av minnesbankerna fungerar och det är inget fel på lödningarna för sätter jag i ett nytt chipp så funkar det men inte med det gammla. Kan biosen bara fösvinna från båda minnes bankerna? Isåfall kanske det fungerar för mig att hotswappa och flasha så. Någon som har en ide?
-
Kolla bank switchen det kan bli glapp i den..
-
skulle nog testa hotflasha ja!
-
Hej igen! Jag testade att hotswappa och det verkade fungera som det skulle under flashningen och när jag sedan testade så fungerade chippet toppen. :) Jag passade även på att flasha den andra banken när jag ändå höll på :)
-
det där med hotflashning...hur funkar det?
-
Läs den första klistrade tråden i denna avdelning...
-
Det funkar så att du startar upp xboxen med ett chip som fungerar och när den väl är igång så byter man chip till det "trasiga" och flashar det. Jag gjorde så att jag lödde fast d0 till jord och så lödde jag fast bt på båda chippen. Sen bytte jag bara plats på chippen och chippade :)
-
Men vilket program + cd flashar ni med??
//Matte
-
Jag använde flash menyn som finns i evolutionx. Den gör ju om 256kb bios till 512 automatiskt så det passar bra :)
-
Jasså...hmm...jag kör juh med Avalaunch....=/
//Matte