-
komponent i rgb scart
undrar vad som händer om man skickar komponent signal till en rgb scart?
har en receiver med komponent in/utgångar och vill gärna koppla in alla konsoller och dvdspelare in i den och sen skicka en signal till tv:n. skulle vilja veta innan man köper kablar för att testa med.
om detta inte funkar kan man fixa detta i tv:n? alltså kan man lösa det på nått sätt? är det hårdvarurelaterat?
-
Det kommer inte fungera.
Receivern skickar bara videosignalerna vidare till tv:n. Om inte tv:n har komponentvideoingång så blir det ju fel. Använd S-video istället, det kanske stöds både av receivern och tv:n?
Du kan ju prova att göra en specialkabel som skickar R/G/B genom varsin komponentvideokontakt, men jag har för mig att syncen vill ha en egen tråd (Det finns en "sync in green" rgb-standard, men jag tror inte den "gäller" i detta fall)
-
Det finns ett antal (4 som jag vet iaf men det kan finnas fler) sätt att skicka med syncen i en RGB signal. Normalt sett för dvd-spelare etc så finns det en "combined sync"-tåt. Dvs alla kanaler har en gemensam sync lina. Antar att detta gäller för xboxen också.
-
1. Är Digital AV Cable pack samma som High Definition AV pack?
2. Eller är Digital AV Cable pack samma som Xbox Advanced AV Pack, XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld?
3. Är High Definition AV Pack samma som Advanced AV Pack?
Man blir inte klok på alla pack som finns :D
-
1: Nej, digital av cable pack är en joytechprodukt med rgb-scart, optisk kabel m.m.
2: Ja, samma som rgb+s-video+av+optisk men man får med digitalkabeln också
3: Nej, advanced AV pack är microsofts s-videokabel med optisk utgång.
-
Så High Definition AV Pack är dom kablarna som är RÖD/GRÖN/BLÅ för bild VIT/RÖD för ljudet, samma kablar för just HD=High Definition som jag har på min sida :D , tänk vad pengra man kunde sparat om man valt rätt redan första gången, av alla pack så är HD AV Pack bäst.
Har Digital AV Cable pack samma bildskärpa som med, XBOX RGB+S-video+AV+optisk digital guld?
-
Jag har aldrig jämfört dom rakt av, men joytechkabeln känns lite "billigare".