-
DMS4 Ezi Pro
Tjena. Har installerat ett DMS4 Ezi Pro i mitt 39004 (v7). Problemet är att jag får BSOD helt slumpmässigt. Ibland kan det starta 7-8 gånger i rad för att sedan inte starta på 20 omstarter. Jag sumpade naturligtvis testpanelen, vet inte varför. Körde 9v med jord på mittenstiftet. Har lagt in Toxic-Os två gånger, den andra gången med dummyfiles. Jag har kollat diverse forum men det enda jag hittat är att det skulle vara fel på chipet. Testade att inte dra alla skruvar samt har bytt jordkabeln till chipet. Om jag böjt nåt ben på DSP/BIOS borde det väl inte starta alls? Nån som har några ideer?
-
Förmodligen något glapp i anslutningen till dsp/bios. Du kan maila kund+order# till mig så kan jag skicka en testpanel till dig, jag har ett par över.
-
Har nu skippat clipset till dsp då jag hade böjda ben där samt att ben 1 hade släppt i lödningen mot moderkortet. Den gick att löda fast igen (halleluja). Har nu lödat dsp-kablarna enligt manualen för lödchipet. Stämmer det att jag får tre kablar över. I mitt fall "T" "U" samt "V". Har nu även en fungerande testpanel (tack Hansi). Har tre röda dioder (14 15 16) som jag antar beror på mina icke kopplade kablar. Konsolen beter sig precis som förut. Den startar vad jag kan se HELT slumpmässigt. Börjar bli "ganska" frustrerad så är det nån som har något bra tips så dela gärna med er.