-
hjälp med "setup"
skulle behöva lite hjälp om vilka inställningar jag behöver på min nätverkssetup. allt e riggat såhär: dslmodem>router>hub>2NICs i min PC>xbox
har hållt på med detta nästan hela dagne o börjar bli lite less, så hoppas nån kan hjälpa mig här inne
kram på er :P
-
Du kan klicka på mitt namn gå till min sida se vidare instruktioner som ligger under XBOX i vänster menyval.
-
provat att göra så men då börjar xp gnälla om att 192.168.0.1 redan annvänds av en annan enhet i nätverket(min router)
-
ja en router har som standard det IP, ser att du inte läst på min sida
-
nu har jag provat både din guide till 2 NICs, o den längst upp. funkar fortfarande inte. flashfxp får bara connection failed.
.PS. jag kör xbmc .DS.
-
prova med en korsad kabel att i en webläsare skriva in http:\\192.168.0.1 så ska du komma till en webbaserad admin för just din router gör du inte det är det fel på sladden el NIC
Prova att byta sladd, byta NIC.
Ta bort NIC kort i kontrollpanelen/system/enhetshanteraren starta om datorn lägg in allt igen ip osv, osv
Hjälper inget av det är det antingen fel på sladden el NIC, men som sagt man får börja med ngt så börja ta bort NIC i kontrollpanelen starta om dator lägg in på nytt, osv, osv
-
okej, tack för hjälpen :). ska prova allt det där senare. men jag vet att min korsade kabel funkar för har kunnat annvända den förut