Någon som skulle kunna hjälpa mig att få igång mitt spelande på Xbox-connecT?
min config är följande:
xbox --> nätverkskort 1 -->dator ---> nätverkskort 2 ---> router ---> modem
så hur ska jag göra? försökte förut själv men gav upp efter en tid.
Printable View
Någon som skulle kunna hjälpa mig att få igång mitt spelande på Xbox-connecT?
min config är följande:
xbox --> nätverkskort 1 -->dator ---> nätverkskort 2 ---> router ---> modem
så hur ska jag göra? försökte förut själv men gav upp efter en tid.
Jag kör xbox+dator>router>internet
funkar utmärkt
Xbox --> Router funkar finfint med FTP, XBC och Xlink. :D
jag har aboslut inga tvivel på att det inte fungerar. Men hur ska man göra!? Det är de som är frågan. Har läst på så många sidor jag hittat nu och jag får inte ut något av det.
tja, du tar en vanlig tp kabel (inte korsad) och sätter in den ena änden i xboxet den andra i din router! :) så var det klart!
jo men routern är en jäkla massa rum bort och har dessutom inga lediga platser. så nu har jag en korsad mellan box och dator, sen går datorn till routern med en vanlig tp
och det funkar inte?
nej det är det som är problemet. jag vet inte varför.
kan du pinga din xbox då?
ska man bara skriva ping 192.168.0.4 då eller?
Yepp, det ska funka... :)
okej, så jag har kontakt med den. jag provade att pinga och det fungerar. hur ska man nu göra för att kunna spela på connect? för allt där står i programmet är:
"looking for console och realtech bla bla"
Testa Xlink om det inte funkar. XBC har annars väldigt bra support forum!
XBC funka för mej, första gången ja testa det, men det låter som du har otur eller så var det jag som hade tur. :S Nätverk är ett litet helvete att få igång.
vad är xlink? är det något som liknar xbc eller?
Ja, fannst mycket mer omfattande. Stödjer mycket mer spel till Xbox, Ps2, GC... Vad finns mer att säga! :D
Linken:
www.xbox-scene.com sen står det Team Xlink/Kai till höger (en liten lista med linkar.)
Okej, så efter en dryg veckas pulande har jag äntligen fått igång det med XBC men INTE med Xlink. Allting är osm det ska i Xlink, konsolen är reachable, nätverket är som det ska och allt fungerar och är som det ska utom att jag inte får upp någon spelserver på tv:n när jag går in på en arena med Xlink.
Hjälp någon?
Har du kollat deras FAQ?
Jopp. Jag har kollat faq:en och ja har gått igenom deras "snabb-felsökning". Den rekomenderar att man ska få one-to-one hjälp i deras forum. Men ingen svarar något vettigt där.
Mysko :S Kollar du igenom system link då?
japp. Genom system link.
Som jag sa förut så fungerar XBC, men jag har bara haft chansen att prova med Halo 2 eftersom det är så tunnt med servrar på de andra spelen.
tja. Xlink kaj. är det som xbox live fast man kan köra det på chippad xbox?Citat:
Original inlägg av th0d
håller på att kolla hur jag kan köra live på min xbox.
tja. är xlink kaj, som xbox live fast man kan köra det andra på chippad xbox?
håller på att kolla hur jag ska kunna köra lite på min cippade xbox.
se hit för en möjlig förklaring