-
Byta ut bootlogo..
Hej!
Jag har ettt XBOX 1.6 med Smartxx och M8+ bios och undrar om det går att byta ut bootlogon (den med Evo-x logon) mot någon snyggare. Det ska tydligen finnas ett special BIOS till XBMC (har den som default dashboard) men har inte lyckats hitta det. På nfo-filen på Console Disc 2.2 står det att det heter M8plus_16_xbmc.bin, men jag har inte lyckats hitta det på skivan. Det bioset borde ju rimligtvis ha en annan logga. Nån som vet vart det finns att få tag på? Skulle i alla fall vilja slippa Evo-x loggan. Tack på förhand!
-
ladda hem ett program som heter EVtool_1.0.9, då kan du modifiera dina bios (M8Plus_16.bin) fanns ett par såna där loggos som man kan välja bland(själv diggar jag xbox-scene gubben), du kan även välja vad som ska starta när du startar din box t.ex avalaunch, xbmc, evox etc, man kan oxå aktivera LBA48 stöd så att man kan ha +137Gb hdd på 1.6or, IGR finns även att aktivera ("In Game Reset")
ska finnas en länk här på forumet ngn stanns med EVTool + M8Plus_16
-
Men det finns inget BIOS med nån snygg XBMC logga som visas vid uppstart??
-
Med Photoshop så kan du göra dig en egel logga. tex en snygg bild på flickvännen! Lägg in bilden med hjälp av Evtool, flasha in det modifierade bioset och vipps så vill inte boxen starta mer, eller så startar den och en snygg bild på flickvännen kommer upp i vänstra hörnet! :D