-
Förlängning av "ir öga"
Tjena,
Jag har xboxen i bilen och tänkte dra fram en färlängning till ir ögat till fjärren så man kan sikta på typ instrumentbrädan. Problemet är bara att de kablar som säljs bara har sånna "handkontrolls kontackter". Förstår ni problemet? Jag behöver få fram sånna kontackter som sitter på själva xboxen. Hur kan jag förlänga dom?
MVH Richard.
-
Köp en vanlig IR Extender som används t.ex. mellan olika rum i ett hus. Då låter du xboxens ir-öga sitta där det brukar på boxen, och har en "ir sändare" precis framför och en "ir mottagare" på instrumentbrädan.
Då kan du använda den lösningen till vad du än får för dig att slänga in i bakluckan.
-
Men det måste ju finnas något sätt man kan förlänga med en kabel???
Blir för dyrt att köpa sånna, dessutom går dom på 220v.
Tack iallafall!
-
Det finns ju en max längd på en usb-kabel, om du inte överskrider den så är det ju lungt. Isåfall är det ju bara att du offrar en förlängniskabel, köp en med "xbox-usb"-kontakt i ena änden och med "handkontrolls"-kontakt i andra. Knipsa bort "handkontrolls"-kontakten och förläng med önskad kabel längd (bästa är nog att löda). Löd sedan dit denna direkt på ir-ögat. Om du tänker överskida max-längden så får du fixa någon slags repeater men det är inte så svårt. Alternativt om du inte vill löda direkt på ir-ögat så får du köpa en handkontrolls-port från en slaktad box och löda dit.