-
Kopier backupkopior
Hej!
Jag har lånat backupkopior av en kompis och dessa spel startar direkt i min p2:a. Men jag har provat att kopierat spelen både med Nero och Clone Cd men jag får ej P2:an att läsa kopiorna.
Kan någon vänlig själ tala om vad som är fel?
PS. Jag har messiahcip i min p2:a
-
Jag kör med Clone cd, välj kopiera "on the fly"
och bränningsläge välj RAW DAO och kryssa i burn proof och stäng alltid sista session
vettefan vad nåt av den skiten betyder men min polare sa att man skulle göra så och det funkar gött
-
Uhm, "on the fly" ska du absolut inte köra, det betyder att programmet kopierar direkt från cd till cd. Är dubbelt så säkert att köra från hdd till cdr. Bränn aldrig ps2-spel on the fly.
-
hmm.. ok då kanske man ska testa det, men hur ska det gå till man bränner ju från polarnas cd skivor, ska man kopiera över skiten till hårdisken först då eller?
och varför e det bättre att göra så?
-
"absolut inte göra" är ju inte riktigt rätt sätt att uttrycka sig på. Är inte skivan repig så brukar det gå alldeles utmärkt. Men blir det läsfel som gör att avläsningen börjar gå långsammare än bränningen så har man ödslat bort en CD-R - om man inte använder sig av "Burnproof" eller liknande som finns på alla nyare brännare...