-
Program till fläkt
Hej, jag har letat länge efter ett program så man kan ändra hastigheten till fläkten som jag har bytt (som sitter i min xbox) och till sist hittade jag: FanThing (och några andra program som man behövde använda datorn för att ändra som jag inte förstog) men när jag skickade över fan thing till xboxen och sen startade så ändrade jag till 50% för det gick inte med 100% och sen när jag stängde av xboxen och sen startade den igen så var fäckthastigheten på 20% ändå så finns det något program som fungerar direkt på xboxen och som sedan fungerar?
-
Det är väl bara till att välja en dashboard som har stöd för den funktionen? Har för mig UnleashX klarade av det, vet inte hur det va med XBMC, testa dig fram...
-
Jag har evoX men jag tror att det är en gammal version och jag vill ha avalaunch men hur byter man dashboard isf?
-
sök i forumet, folk måste bli trötta på att skriva samma sak om och om igen...
-
Xbox Media Center har möjligheter att ändra fläkthastigheten.
-
Jag har sökt lite här på forumet och hittade den här guiden:
0. ta bort gammla xbmc filer i C: rooten 2 st (xboxmediacenter.xml; avalaunch.xbe) om du gjort som under punkt 2 i början.
1. Gå in i mappen du har din XBMC med FTP ta bort allt där i, FPA in nyarse versionen.
2. Kopiera in XBMCs default.xbe & xboxmediacenter.xml till C:
3. Döp om XBMCs default.xbe i c: till avalaunch.xbe
4. Öppna xboxmediacenter.xml på c: och skriv in sökvägen till XBMC. Tex F:\Apps\Xmbc om den ligger där.
Tror ni att den fungerar?
-
Du kan också ta ett fungerande bios och modifiera detta med EvoxTool i programmet kan du ändra fläkthastighet och sökvägen till startfiler bla. Flasha in det modifierade bioset i din box och vipps så startar aldrig boxen mera, eller så har du plödsligt fått den fläkthastighet du önskar och alla är nöjda och glada!