-
Lite problem...hjälp
Jag har fixat lite med min box...allt möjligt..målat den kopplat in leds mm...men jag är inte riktigft färdig så jag har inte satt på topp-delen av skalet ännu...
Men jag var tvungen att föra över några filer till boxen för typ 2 dagar sedan...och utan problem...
Men idag skulle jag föra över några filmer....men när jag sätter på xboxen så står det bara Xecuter2 Live loading... i typ 3 min sedan börjar lampan till eject knappen att blinka rött/grön hela tiden... HAr ingen aning vad det kan vara....
Jag har inte pillat alls på boxen sedans jag hade igång den sist...
OBS. Det står allltid Xecuter2 Live loading när jag startar min box...men bara i typ20sek...jag har xecuter 2.6....Någon somhar någon som helst ide om vad det kan vara???
-
Kolla om det går att starta på orginalbioset.
Blinkar Grönt/Rött:
Antagligen ett dåligt chip eller en dålig BIOS-version.
Om XBOXEN inte har något chip monterat och inte är flashad med en dålig BIOS-version eller så är det antagligen något som är sönder på moderkortet.
Kontrollera även IDE-kabeln. Är t.ex. kabeln vänd åt fel håll i någon av enheterna så får man detta fel.
-
Om jag ska starta med orginalbioset...ska jag då bara stänga av chippet eller, för isåfall så funkar inte det heller....och alla kablar sitter rätt...samt så går det ej att öppna DVDn
-
HAr ingen aning vad det kan vara. Man kan ej komma åt boxen i nätverket. Jag trodde först att HDD hade krashat...men det hade den inte. Sedan kopplade jag ur DVDn o stängde chippet. Då satrtar boxen som vanligt...men efter ett tag kommer det upp ettt meddelande att man ska kontakt kundservice....
Det går inte att starta boxen på det viset när DVDn är inkopplad...vad kan detta bero på.
Chippet kan ha krashat...för att jag kommer inte in i Evox eller ngnting när jag startar med chippet igång o DVDn urkopplad...men allting på chippet verkar sitta som det ska och alla lampor lyser likadant som de brukar...har någon någon aning om vad som kan ha gått sönder???