-
Skumma DVD Problem
Jag brännde nångra dvd skivor förut som fungerade alldeles utmärkt men nu för tiden hittar inte xbox'en skivor brända på samma typ av dvd...Dom skivorna som jag brännde förrut fungerar fortfarande men inte ny-brännda skivor trots att dom är exakt samma sort/märke... Jag har prövat ungefär 7 olika filmer/spel men xboxen vill inte hitta dvd'n. Skivorna eller bränningen är det inget fel på heller då filmerna fungerar utmärkt i min vanliga dvd... Är DVD-läsaren trasig eller?
ps. Jag tror jag har en Hitachi-LG läsare.
Tacksam för svar!
-
eftersom dom du brände först fortfarande fungerar utan problem så tror inte det är din laser?????? doh?
det är förmodligen en annan dye på de skivorna du brännt på sist(ja även om det är samma märke o allt så kan dom ändra dye), lr så använder du dålig program vara
-
Jag har använt samma program till bränning hela tiden (record now). Jag har även prövat med nero. Jag köpte 25-tub av dvd-skivorna så det ska inte vara någon skillnad på dom. Jag har även prövat med ett annat märke (traxdata) som dessvärre inte heller fungerar. Det som är skummast är att samma spel som jag brännde förrut fungerar men när jag bränner det igen på exakt samma typ av dvd/samma program/samma inställningar fungerar det inte. Mysko...