-
Det strular med internet
Hej
Jag har problem med internet i min xbox. Jag kommer inte åt shoutcast och vädret och sånt. Jag har inga som helst problem med att komma åt det jag delat ut på min dator eller att connecta med ftp till boxen. Det är alltså internet som strular.
Jag har 2 nätverkskort, det ena kopplat till internet, det andra med en korsad kabel till xboxen. Jag har även kryssat i att andra nätverksanvändare ska kunna använda internet-uppkopplingen på min datir i xp.
Jag har sökt, hittat och följt guider hit och dit, men inget får det att funka...snälla be mig inte att köpa en router, jag vill få det här att funka.
Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.
-
Din dator är redan en router.
För att kunna hjälpa dig behöver vi veta
Datorns IP och subnetmask på nätverkskortet boxen är kopplat till
Vilken DNS datorn använder
Xboxens IP, subnetmask, gateway och DNS
-
Vi glömmer detta...jag kopplade in min d-link och då funkar allting. Tack för visat intresse i alla fall ;)
-
Mer info
Har samma problem. Kan inte får internet att fungera.
Är tyvärr ingen höjdar på nätverk. Men jag provar.
Datorns IP 192.168.0.102
Subnetmask? är det 255.255.255.0 ?
DNS?
Xbox IP 192.168.0.104
Subnetmask: 255.255.255.0
DefaultGatway: Inget skrivet
DNS 0.0.0.0
DNS:0.0.0.0
Allt är koplat via en D-Link router. KAn man inte koppla Xboxen rakt ut, utan datorn?
All hjälp mottages tacksamt. Jag har velat få det att fungera LÄNGE.
-
Koppla allt via routern. Du skall ange routerns ip-adress som default gateway och dns
-
Och får du det inte att fungera så tittar du på vad datorn har för DNS-servrar angivna. och skriver in dom. (ipconfig /all)