-
Moderkort igen
Åkte till moddaren med min box i dag.Trodde det var chipet som lagt av,men det visade sig vara en IC på moderkortet som gått sönder,en flisa från ytterhöljet var borta på den.! :o
Går det att få tag i en specifik komponent till ett moderkort.?
Eller måste man jaga ett helt moderkort(begat) där jag sedan kan plocka det jag behöver.?
Nu har jag inte koll på vad kretsen har för nummer mm,eller vad den fyller för funktion men det kan komma senare.......
-
Vi brukar ta c:a 200:- för lösa komponenter. Om det sparar tid för oss så tar vi saxen och klipper bort en bit från moderkortet med kretsen på, har du tur så löder vi loss komponenten istället :-)
-
Världsklass.!
Jag återkommer när jag vet vad jag behöver.förmodligen redan i kväll.
-
Det är en crystal från 2004-08-27. En version 1,6 om det nu har någon betydelse.?
Ic kretsen sitter,om man ser moderkortet från framsidan,längst upp i vänstra hörnet.Närmast kablagesockeln.
A430533a
422
93af
allt till vänster om dessa beteckningar är borta på kretsen.
IC.....någonting är "loggan" på kretsen.
Kan grejja den.? skicka gärna ett mail.
-
-
Ring till butiken istället. Jag hade missat det du skrev i forumet, och eftersom jag inte jobbar i butiken den här veckan kan jag inte kolla vad det är du vill ha. Men det bör inte vara några problem, det skall finnas slaktade v1.6 moderkort.