-
Ps2 HDD
Hej. Jag har ett litet problem det är så att för ett tag sen så gick min laser på ps2 sönder, så jag lämmnade in den på reparation. När jag fick tillbaka den så funkade inte min hårdisk. Jag har pratat med dom på stället där dom fixa lasern men dom visste inte vad jag skulle göra. Jag har kollat alla sladdar och dom sitter som ska. Vet någon hur man kan fixa till det för jag har spel på hdd som jag vill spela.. :(
Mvh
-
det får väl dom som "fixade" lösa. dålig stil.
min laser dog också men jag kör bara hd så det gör inget.
Det funkar ivf bra. så det har inget med din laser o göra
-
ehh jag tror du forstog mig lite fel.. jag vet att det inte har något med lasern att göra men hdd slutade att funka när jag lämmnade in den...
Då dom kanske raderade alla min program för jag hade inte programmet till chippet heller.. För jag har för mig att det ska finnas ett program till hdd???
vet inte riktigt om det stämmer????
-
ok. på vilket sett funkar inte hd'n? hur yttrar sig felet mer detaljerat?
kör du hdloader från cd eller från hd/mc?
vilket chip har du?
-
själva hdd:n laddar inte så man kan inte gå in på den.
Det där med hdloader vet jag faktiskt inte.
Dms 4 pro
-
Pga nya upphovsrättslagen kanske dom tog bort toxic os från chippet.
-
Får dom göra så? man får väl fortfarande använda programvaran till att boota riktiga backuper på ägda spel?
Hur som helst kan det vara värt att köra en updatering av firmware. låter som det kan va det
-
Jag lämmnade in min ps2 inan den 1 juli! dom har inte tagit bort Toxic os för jag spelar ju brända spel fortafarande...
-
Prova lägga in toxic os själv, dom kanske bytt till toxic bios i samband med tester av lasern.
-
oki tack ska testa det annar åter kommer jag...