-
Ny DVD
Hade tidigare en Samsung läsare i min tidigare box, den total haverade dock, inkl hela xboxen. Den nya som jag fick har en Philips läsare, och den vill nu inte läsa mina Memorex +R och Packard Bell +R skivor. Vilket förstås min Samsung gjorde.
Det tråkiga är att det är ca 30st skivor med delvis många bra spel på.
Har tyvärr inte ISO filerna kvar, å ladda ned allt igen är inget alternativ.
Bygga en ISO fil från DVD läsaren i datorn med Qwix verkar inte funka, "copy DVD" i Nero verkar inte funka.
Hur kan jag på ett enkelt sätt få över dem på skivor som min Philips kan läsa. :confused:
Hjälp..
-
Använd programet DVD Decrypter, finns HÄR.
Starta programet, tryck r (read) på tangentbordet, sätt i din skiva med spelet i din cd-läsare i datorn, välj rätt läsare i "Source", sätt "Destination", tryck sen på den stora knappen som visar DVD-skiva > HDD.
Du kan även använda DVD Decrypter till att bränna dina spel sen, tryck då w (write) på tangentbordet välj "Source" (filen du ska bränna), sätt i en tom skiva in din dvd-brännare, välj brännaren i "Destination" och tryck på knappen som visar HDD > DVD-skiva. Busenkelt!
Hoppas detta hjälpte dig! :D
-
Verkar ju onekligen mycket enkelt, till råga på allt så har jag redan DVD decrypter.
Åk när jag testat.
tackar